umie atiqah razak

Sunday 25 March 2012

serabut

aSsalamualaikum . .

korg penah rasa serabut sgt2?? ofcoz laa penah kan . sebab kita manusia dan kita ada perasaan . . so itu yg aku rasa skg . SERABUT .. *eja sendiri* bnyk perkara yg buatkan kita serabut. betul tak?? *angguk sendiri* kdg2 perkara yg kecik pon kita akan rasa serabut. so aku tanya korg , kenapa? oke . aku jawab sendiri laa . sebab otak kita da set yg kita serabut . kan..kan..?? *angguk*

ada laa beberapa org nasihatkan aku dan slh seorg dr mereka  bg aku tips nk elakkan serabut. bila kita serabut secara automatik kita akan rasa bengang kan.. kan..so aku try tips nie dan alhamdulillah sgt2 berkesan pd waktu aku serabut + bengang ..

~ walau apa pun jd kita kena fikir positif .. walaupun kita sakit hati dan kita bengang, try laa utk fikir positif. sebab positif tuh mampu utk tenangkan hati kita.. lg pun positif tu adalah kebaikan dan negatif tu adalah keburukan..

~ try utk senyum.. walaupun sgt2 susah utk kita ukir senyuman saat kita susah dan otak tengah serabut, tp cubalah . dgn tarikan senyuman diwajah kita mampu mengendurkan hati kita yg tengah serabut dan bengang tu. dan dengan senyuman tu kita akan rasa lebih tenang. biar laa kita senyum sorg2. asalkan hidup kita rasa lebih selesa dan tenang..

~ mcm2 punca yg menyebabkan kita serabut dan bengang, dan itu bergantung pd ujian utk kita. so jgn penah fikir utk balas balik apa yg menyebabkan kita serabut or bengang. biarkan ia berlalu ditiup angin.

~ dan akhir sekali dia pesan kat aku jgn lupa utk memaafkan org dan diri sendiri. itu sgt penting. walaupun seseorg ada buat perkara yg sgt2 menyakitkan kita, tp maafkan lah . kerna maaf itu adalah pengubat hati. utk org lain dan utk diri sendiri. tp bergantung pd diri korg laa . tengok plak apa yg buatkan korg serabut .

nota kaki : aku serabut dgn team bola jaring kg aku . pantang cuti jew mesti liat nk turun pdg balik . adeeess..naseb laa .. serabut nk fikir cara nk buat dorg turun balik . adakah kena belanja mereka ?? hahaha ..pokai den .. huhuhu *lempang pipi*

- tahnks utk abg tu sebab bg nasihat dan tips utk sy . dan tips tu sebenarnya agak lari dari soalan sy utk abg. hehehe .. tp apa2 pun sgt2 laa berterima kasih .. ^_________^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...