umie atiqah razak

Tuesday 6 March 2012

gotong royong kampung .. part 1 ..

aSsalamuaLaikum ..


today entry aku tntg aktiviti aku lepas balik dr perkampungan menara gading ..so sweet..!! T___T ..smpai sahaja ke rumah terus kena rush utk pergi gotong royong..huh *sigh*


oke laa kan..tanggungjawab aku kena laksanakan as villagers and also as vice chairwoman for belia 4B kg aku..*bangga sebab bnyk jwtan*
agak2 apa yg aku buat?ngehngeh..org tahu aku letih jd aku excluded drpd gotong royong tuh..aku just jd photographer..hahaha.. dan yg plg seronok org tengah sibuk2 buat kerja aku join budak2 kecik main futsal..hahaha..aku mmg excited betol klo jumpa bola..

waktu aku form 2 aku pernah join pertandingan futsal. dan aku penscore gol yg plg bnyk. ngeeee *________* tgok..betapa bangga dan riaknya aku..
.........................
*ketuk kepala*

siyes..team aku dpt johan dlm pertandingan tuh. aku cite sket laa kat korg. aku mmg dr kecik suka main bola sepak dan sepak takraw. main bola jaring nieh just sambilan jeh. hahaha..
waktu pendidikan jasmani aku tak join budak pompuan.. aku join budak laki main bola sepak. korg pernah kena cop dgn bola? mesti x pernah kan..kan..kan...?? aku pernah . baik punya tempat bola tuh lending . kat muka aku.. merah laa jugak.. tp nikmat saangggatttt . hahaha *titis air mata gak* ngeeee

tapi lepas je aku habiiss darjah 6 , aku daa x main semua bende nieh . *insaf kot*
hahaha.. bukan insaf beb ., tapi sebab aku daa masuk sekolah agama . kat sekolah agama mana ada pompuan main futsal . kalau nk main mmg cari naaahhaaaasssss laa kau kan.. 

tapi aku still simpan perasaan rindu utk tendang bola . dan akhirnya aku lepaskan waktu petang gotong royong tuh . ngehngeh *idiot umie*
lepas ngidam aku kat bola sepak . *tp xpuas lg . petang nieh nk turun main laa.* hahaha

~ aku bukan tomboy oke .!! aku just suka main permainan yg lasak dan yg penting aku suka main bende tu.. dlm hidup kita kena buat perkara yg kita rasa kita suka . tp jgn laa lebih drpd garisan yg disayaratkan oleh Allah utk kita . buat laa apa pon dlm hidup nieh , yg penting ikut undang2 islam dan negara dan tahu beza yg halal dan yg haram . puaskan hati korg dgn aktiviti yg korg suka supaya nnti korg x rasa tensiooonn dgn hidup korg sendiri . ngeee *nantuk* :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...