umie atiqah razak

Wednesday 28 March 2012

bertanya

salam ..

actually aku nk share sesuatu dgn korg . tntg bertanya . aku seorg yg sgt malu utk bertanya . kalau pegi bejalan dgn mak ayah aku, papew mesti aku suh mak aku yg tanyakan . hahaha .. mmg aku malu nk bertanya . tp ikut mood jugak.. kalau dpt tanya tuh sampai tak pandai nk behenti pulak .. hahahaha .

aku ada baca buku motivasi . menerobos sempadan diri ..written by Dato' Dr. Fadhzilah Kamsah..dan aku dpt satu input baru .. iaitu keuntungan bertanya .. so aku nk share dgn korg ..

.


.


.


.

keuntungan bertanya :


* lebih arif tentang sesuatu perkara . .

* tidak dikategorikan sebagai org yg ego . .

* dihormati oleh pelbagai pihak . .

* tidak dilingkari sikap mazmumah tersebut (bodoh sombong). .


nota kaki :
tadi baru tanya seorg kakak ---> kaklong  cara mcm mana nk improve english . .
dan dia bg tips yg sgt2 berguna ..-______________-
dan tips tu perlukan ijtihad yg tinggi..hehehe..*semua pon kena ijtihad*
siyes aku cuak + gerun bila dgr sal bahasa inggeris . . bukan laa aku zero tntg eglish neh, ,
but nk upgrade to be more better than now . .
nk pulak nty kat u lg laa terok kena . .
apa pon kena set kat otak yg english tuh sgt2 laa besh + besh = best . hahaha
oke , stop umie . . da mlm . .
keuntungan bertanya tuh aku setuju yg num satu jeh . .
yg lain tuh tak nak lg , sebab takut riak . huhu
hope dpt manfaat sesama .. -________-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...