umie atiqah razak

Saturday 24 March 2012

malam yg sunyi waktu utk berfikir

salam . .

kat luar hujan rintik2 . terasa angin kesejukan . mlm yg sunyi . hanya didendangkan dgn tiupan angin dan rintik hujan yg jatuh diatas atap rumah . dan saat nie sgt2 laa sesuai utk berfikir dan memuhasabahkan diri . aku bnyk perancangan dlm hidup . aku ada target aku sendiri . tp mampukah aku ? layakkah aku ? siapa aku ? skg semakin bnyk persoalan dlm hidup aku . yess . . kita kena percaya dan yakin pd diri . dan Allah itu ada bersama kita . tp mcm mana nk bina kekuatan dalaman tuh supaya betul2 teguh ? ade org cakap bnykkan zikir . yupp . aku setuju . dan itu adalah amalan yg mmg patut kita amalkan . tp aku berfikir dr sudut psikologi manusia . mcm mana nk utuhkan semangat tu . aku tak dpt jwpn lg . dan aku pasti akn cari jwpn . becoz nie berkaitan tntg masa depan aku . dan mungkin utk pembaca jgk .

nota kaki : masih lg berfikir . jom . kita fikir sama2 adakah kita mampu utk capai semua target kita dlm hidup nie . . -__________-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...