umie atiqah razak

Friday 23 March 2012

muhammad syafiq shamsuddin

salam.. and good afternoon..^____^

oke. entry kali nie tntg kawan aku yg merangkap ketua pelajar dan merangkap juga sebagai ketua aku..*dulu laa*..huhu.... Muhammad Syafiq Shamsuddin..itu nama beliau..*gah kan nama dia* huhuhuu

oke.. before story tntg dia,jom aku kenalkan korg semua orgnya..sapaa laa syafiq shamsuddin neh kan??hahahahaha..honestly dia mmg kacak..tp kurang ketinggian..huhu..tak pe..murah rezeki tau..hahahahaha *gelak guling*

ini laa syafiq shamsuddin..

oke..sambung blek cerita tntg dia..aku kenal dia waktu aku di sekolah rendah lg..dia pindah ke sekolah sega waktu kami darjah 3..*ingat2 lupa*hahaha.. waktu sekolah rendah dia sgt2 laa pemalu dan pendiam..jarang bercakap..tp kalau dpt borak dia and geng2 dia jeh yg plg kuat suara nyeh..huhuhu *bengang gak*
dia jd pengawas waktu sekolah rendah..and dia sgt2 laa baik..*tak nakal pon*

then,bila daa masuk sekolah menengah,aku,dia dan ada lg sorg kawan kami buat keputusan utk ke sekolah menengah agama dong.. so aku still dgn dia lg..sampai laa form 5..dari form 1 until form 5 aku satu kelas dgn dia..*dr sekolah rendah tau* huhu...mmg tak pernah pisah dgn dia..walaupun tak berapa kenal dia, but aku rasa selesa kwn dgn dia..dia neh sgt2 laa sporting dan pelawak..tp kdg2 sakit hati gak dgn dia..but its oke..hehehe...waktu form 5, dia jd ketua pelajar dan aku merangkap pen.ketua pelajar..aku dan dia berkerjasama utk memajukan sekolah kami..hahahahaha *belagak*...^__^ siyes,aku sgt2 puas hati dgn kerja dia dan cara dia handle adik2..kepimpinan dia superb laa..*kalau hang baca jgn kembang hidung noh*ghahahahahaha -__________-

habis jew sekolah menengah, kami melanjutkan pengajian ke kuliah sultan abu bakar..aku sampai habis kat situ,tp dia sekejap jeh..dia dilantik menjadi YDP kuliah .. so mmg bangga laa dgn dia..ramai yg puji dia..sebab dia mmg bagus..tp bulan 4 0r 5 *aku tak ingat* dia dpt tawaran IIUM..so dia amik keputusan utk berhenti kuliah dan terima tawaran IIUM... yg part neh aku rasa agak kecewa sket dgn dia..ermmm..tak semua laa hal dlm hidup dia share dgn aku..tp bnyk laa gak yg aku tahu .. aku tak tahu laa dia sedar kew tak..huhu....tp waktu dia nk berhenti tuh , dia tak bagi tahu pon..kami hanya dgr cerita org jeh..*mmg sakit hati* huh..!! but aku tak kisah sgt laa..akhir dia ada dtg kuliah utk amik barang..and saat tuh aku tak tahu kenapa aku tetiba sedih..mybe sebab aku tak pernah berpisah dgn kwn aku neh..kami bertiga sama2 dr sekolah rendah sampai laa sekolah menengah..mmg satu masa yg lama..aku daa anggap dia dan zai mcm abg aku..walaupun aku tua dari dorg..*tua bulan jeh oke*hahaha...

ada org pernah tanya aku , aku tak de perasaan kew kat dia..dan secara jujur nya aku mmg tak de perasaan lgsg terhadap dia..dorg tak percaya , but aku cakap ikut korg laa..aku dan dia mmg daa mcm adik beradik.. boleh kata dia kawan lelaki yg plg rapat dgn semua kwn2 perempuan waktu sekolah menengah dulu..actually, dia desenangi ramai tau..dia buat org enjoy..confirm kalau org tuh sedih org tuh akn senyum and gelak jugak..mmg dia the best..

bnyk lg cerita tntg dia..bnyk sgt2..dari sekolah rendah sampai sekolah menengah dan sampai sekarang...dia mmg seorg kawan yg memahami kn yg lain..bukan nk puji tp itu kenyataannya..

haaa... aku tertinggal satu cerita tntg dia..dia neh adalah gandingan aku utk syarahan bahasa arab lelaki..apa2 aku mesti dgn dia..saat dia dpt johan syarahan bahasa arab lelaki peringkat pusat tahun 2010,dia sgt2 dan tersangat2 laa hapy..gumbira sgt2 muka dia..siap suh aku amik gmba dia dgn piala..dia mmg berusaha dgn bersungguh2 utk dptkan title johan tuh..and akhirnya dia dpt..congrate bro..-_________- 

 neh waktu peringkat negeri pahang kat bentong..waktu kami form 4..
^____________________^

dan neh pulak time masisupa peringkat zon kat IKBN temerloh..
*semangat boh*
T___________T
hahahahaha

nota kaki : kalau hang baca neh,cek bukan nk puji or nk sedapkan hati hang,but neh yg sejujurnya dari cek tntg hang..hope cek tetap kwn hang sampai akhirat..amiin..^_____________^.. and hang jgn nk kembang sgt noh..buruk nty..hahahaha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...