umie atiqah razak

Tuesday 1 May 2012

serabut=tak tenang

aSsalamualaikum..

Alhamdulillah ptg nie dpt update blog..,,(busy sgt skg nie..huhu -________-) but apa2 pun,,hagemaru tetap akan update blog dia neh..ngeee..

ptg nie hanya nk share dgn kalian tntg ini . . . .



aku mengalami keadaan mcm nie..selalu sgt..skg nie bnyk bende yg menyerabutkan kepala aku..dan aku tahu bende tuh semua bende remeh temeh..bila da mcm2 fikir,,hati jd tak tenang..sebab syaitan da mula cucuk jarum dan menyelinap masuk dlm hati aku..hoho..hakikat ok..so aku terbaca pd post nie..kat mukabuku..dan aku sgt2 laa bersetuju..

dlm apa jua keadaan,bawalah Allah bersama kita..confirm hidup kita akan lebih mudah dan selesa dan tenang dan bahagia..hahaha -___________- (penah alami ok) aku tak kata yg kita selama nie tinggalkan Allah..tp kita cuma lupa dan tak sedar bahawa kita harus dlm erti kata yg lebih tegas kita wajib hadirkan kekhusyukkan dlm diri kita bahawa Allah bersama kita..baru lah segalanya akan berjalan lancar dan lebih mudah utk kita lalui..

disaat kita ckp pd diri : ahh..!! serabutnya hidup nie..!! sedarlah kita bahawa yg meng-serabutkan kita adalah diri kita sendiri.. bila da serabut hati pon jd tak tenang..dan Allah da berfirman hati hanya akan tenang bila kita selalu ingat kepadaNya..

percayalah,,kita tak rugi apa pon kalau kita ingat kepada Allah sentiasa..malah kita akan lebih beruntung..tp kita akan rugi bila kita lupakan Allah..sebab kita tak kan dpt rahmat dan kasih sygNya..rugi..rugi..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...