umie atiqah razak

Tuesday 8 May 2012

couple=remaja

aSsalamualaikum..^^

dengan nama Allah yg maha pemurah lg maha mengasihani...Alhamdulillah diberi kesempatan lg kali nie utk masukkan entry terbaru...dgn harapan entry neh berguna utk semua pembaca... :)

amaran aku,,kalau korang tengah mengantuk pegi basuh muka dulu..kalau letih rehat dulu..sebab entry kali neh saaaaangat panjang..hahaha... enjoy.!! :)

oke...tajuk jew da buat org tak senang duduk...yela..mane tak nyeh...isu neh laa yg selalu saaaaaangat kita dengar org kupas dan debatkan...dan isu neh jugak berkait rapat dgn remaja...honestly,,utk semua pembaca belog aku,,aku pon penah "terjebak" dgn kapel....neh laa satu perkara bodoh dan mengong yg penah aku buat dlm hidup..(menyesal beb) huhu -_____- aku tanya korang(jawab dgn jujur taw) korang penah kapel tak?? ^____^ (tanya diri) kalau penah...aku ucapkan tahniah sebab korang da kreditkan utk akaun akhirat korang dgn dosa...bercinta dan berkasih sebelum akad nikah...(aku ckp utk diri aku jugak..huhu)

aku kapel waktu aku dibangku sekolah menengah..waktu tuh aku form 3..kapel sampai form 5..kira lama laa kan..tp kalau kita ckp kat budak2 skg neh,,dorg akan ckp sekejap sgt...tak cukup lg nk curah kasih syg..hoho..tp pd aku,,itu satu masa yg sgt lama...dan saaaaangat membosankan...serius dan jujur...skg aku da TAK NAK BERCOUPLE..!! aku cerita sikit kat korang apa yg aku rasa skg..aku mula rasa bosan dan jemu...daan aku mula rasa muak tengok lelaki...(tak termasuk ayah dan abg aku keyh..haha) tp siyesly...aku muak tengok muka lelaki skg....bila aku bejalan ngan kengkawan or dgn parents aku,,jumpe jew lelaki aku terus paling muka...kalau tak paling muka pon,,aku anggap lelaki tuh semua pompuan...siyes...!! aku tak tipu...itu hakikat yg aku hadapi sekarang..!! tp bila aku fikir balik..neh semua akibat berkapel bukan pd waktunya... :( ( sungguh aku rasa saaaaangat menyesal... tapi dlm pada masa yg sama,,aku bersyukur sgt sebab Allah tunjukkan jalan yg terbaik utk aku..kata org kita tak kan sedar kesalahan dan kesilapan kita kalau kita tak melakukan kesalahan..dan aku neh,,aku da buat silap besar utk diri aku sendiri...dan sekarang aku menyesal..dan bertekad dlm diri neh tak nak lg berkapel..kdg2 terfikir jugak...layak lg kew aku nie utk seseorg lelaki yg soleh??layakkah lg aku nie utk "DIA" yg tak penah disentuh hatinya lg oleh mana2 wanita..layakkah lg aku nie utk bersama dgn pencinta dan kekasih yg cinta dan kasihnya hanya utk selepas kawin nty...semua tu selalu bermain dlm fikiran aku sekarang...waktu aku "kapel" dulu,,setiap hari dlm sujudku memohon doa dari Allah..moga Dia memberikan petunjuk yg sebetul-betulnya utk aku..dan aku selalu minta dari Allah kalau sekiranya dia yg terbaik utk aku,maka tunjukkan kebaikannya dihadapanku dan dibelakangku..tunjukkan akhlaknya yg sebenar...kalau dia bukan utk aku,,jauhkan dia dariku dan tunjukkan keburukkan dia supaya aku boleh membencinya atas petunjuk-Mu...aku mula mcm nie waktu aku mula join satu program kat sekolah..fasilitator bg tahu tntg bahana kapel..tp waktu tuh nafsu masih lg menguasai diri dan minda aku...dorg ckp aku terima tapi ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri...tp start dr program tu laa aku start mintak pd Allah..sebab aku tahu Allah lg maha mengetahui mengenai jodoh...aku sentiasa berpaut pd Dia...dan akhirnya waktu form 5,aku dpt jwpn dr segala persoalan yg aku mintak Allah terangkan...aku mula menjauhkan diri dr jejaka tuh...ada satu perkara yg Allah bg tahu aku..melalui perbuatan jejaka tuh...dan Alhamdulillah..sekarang hidup tanpa lelaki saaaaaangat seronok...kita bebas...kita boleh buat apa yg kita nk buat...dan yg penting kita dpt BERTAUBAT dari dosa2 yg kita buat...semoga Allah mengampunkan segala dosa dan maksiat yg aku buat...bila kita berkapel,,secara automatik kita akan terjebak dgn zina..yg paling besar zina hati..rindu merindui lah..dan mcm2 lg...semoga Allah mengammpuni dosa2 kita yg dahulu...

segala cerita yg aku cerita kat korang tuh semuanya betol..dan bukan rekaan..ini adalah pengalaman aku..apa yg aku alami...apa yg aku dpt akibat drpd berkapel..saaaaaangat menyesal...siyesly...andai laa waktu tuh aku dpt putarkan kembali kepada masa lampau,,aku tak kan jebakkan diri aku ke arah berkapel tuh...

so kpd adik2 atau org yg lebih tua dari aku yg sedang hangat bercinta skg neh..,,kata org tuh clash laa...break laa hbgn korang dgn pakwe2 korang...cinta kita hanya layak utk Allah dan Rasulullah...dan hanya  layak utk ibu bapa kita...dan hanya layak utk kekasih kita merangkap suami kita nanti..jgn kita kotori cinta dan kasih kita nie pd org yg belom pasti jd milik kita...belom tentu dia jd suami kita or isteri kita...belom tahu lg dia terbaik utk kita atau tak...

setengah org akan ckp kat aku,,mcm mana nk putus??syg sgt kat dia..siyes aku ckp itu hanyalah TIPU dan NAFSU semata-mata...huhu...,kuatkan diri kita...tekadkan hati kita utk putuskan hubungan dgn dia...jauhkan diri kita dr cinta yg menutup mata kita...kita sebagai wanita adalah seorg yg sgt kuat...saaaaaangat2 kuat....

kalau dia cari kita dan still tagih cinta kita,,buat tak tahu jeh..!! dan kalau dia bersungguh-sungguh inginkan kita jd isteri dia,,suruh dia masuk meminang dan kawin terus.!! itu barulah dinamakan jodoh yg sebenar2nya dari Allah.. :)

aku tidak mahu saudara2ku terjebak dgn pujukan syaitan..kerna aku sendiri telah terjebak ke kancah syaitan durjana tuh..dan saaaaangat kotor dunia syaitan tuh.!!penuh dgn kelalaian dan kemaksiatan yg menyesatkan kita...so sedarlah diri kita bahwa kita neh manusia yg diciptakan Allah hanya utk beribadat kepadaNya..atau pon korang sedar diri korang alian??hahahaha...

~ fikir2kan dan selamat beramal.. :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...