umie atiqah razak

Wednesday 9 May 2012

baca Al-quran.!

aSsalamualaikum...^^

huh..,,penat.!seharian neh aku kacau dodol..haha..best giler.!! -____- lenguh tangan neh..lepas jew buat dodol tuh terus turun pdg main netball pulak.!! ( lari dari tajuk kat atas tuh...ngehngeh) =))

permulaan yg aku nk bg tahu tadi tntg betapa sibuknya aku..dan tak de masa nk buat bende lain utk aktiviti hari nie..dan aku baru sedar yg hari nie aku tak sentuh quran langsung.!!hebatkan aku..! (saaaaaangat rugi hari nie..untung tak da dapat maa mau kasi masuk itu akaun akhirat..*sedey* ) ini yg aku nk bg tahu korang neh...jgn tiru perangai aku neh.!buruk taw..tak dpt apa pun..pegi buat dodol dpt makan,,,tp hanya kenyang kat dunia jew...pegi main netball just dpt kemenangan and dpt keseronokkan..adess...~ ~ lagha betol aku hari nie.. *tepuk bahu sendirik* umie2.. -_____-

sekarang aku sedar betapa pentingnya utk kita curik masa..walau sesibuk mana pun kita nie,,al-quran jgn kita tinggal..itu sumber ilmu dan sumber pahala kita taw..!! dan sumber penyelamat kita kat kubur nanti,,jugak sumber penyelamat kita kat akhirat.. so,,jgn kita tinggal quran tuh.! rugi saaaaangat beb.. :)

hari nie aku da tinggal..,,lepas isyak nie pon tak baca lg...,rugi2.. (apa nk jd laa umie..huhu) tapi aku rasa belom terlambat lg kita nk baca kot..,,kata org tu lebih baik kita buat lambat asalkan tak buat langsung...pd yg da lama tak pegang quran,,jom kita amik wuduk...then kita duduk tenang2 and kita baca...lg bertambah tenang taw..walaupon hati kita tengah gundah gulana...kekasih baru tinggal hari nie..duit habis sebab shopping bnyk sgt...semua wat kita resah..so jom tenangkan hati dan minda kita dgn baca al-quran..! pasti semua masalah hilang.. dijamin punya lah.!

~ moh laa kita weh.!! :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...