umie atiqah razak

Tuesday 8 May 2012

sahabat vs musuh.!!

aSsalamualaikum..^^

sambil2 aku mengaja sempat jugak aku sediakan entry khas neh utk korang semua..hehehe ^_____^ aku mmg pandai curik masa..hehehe...yala...masa kan ibarat emas...mcm entry aku yg sebelum neh.."emas" perlu dirampas dan dicuri dgn keizinan tuannya..huhu (merepek daa) -_______-

SAHABAT VS MUSUH..korang semua paham tak tajuk entry haku kali neh??hoho T.T..kalau paham baguuuuuuss..!!ngehngeh...aku ada tamai sahabat dan ofcoz korang semua pon ramai sahabat..kata org bersahabat biar seribu,,berkasih biar seorg..hahahaha..hakikat oke..!! ^_______^

aku mulakan dgn SAHABAT..sehabat seorg yg saaaaaangat penting dlm hidup kita..sahabat kat sini aku tak khususkan kpd sesiapa pun...terpulang laa pd korang utk letak sahabat korang dlm hati sendirik..hehehehehe...tp yg penting,,kita perlukan seorang sahabat yg boleh bersama dgn kita walau dlm keadaan susah dan senag..suka duka kita lalui bersama..kalau laa korang semua dpt sahabat seperti neh,confirm hidup korang bahagia..aku punyai ramai sahabat yg baik2 disekeliling aku...deorang semua selalu ingatkan aku dikala aku lalai...dikala aku alpa..dikala aku nk buat dosa...hahahaha..(terutama sekali fatimah..hahaha) dia sering dan selalu ingatkan aku...oke..daa merepek..huhu...

aku teringat kata2 luqman al-hakim kpd anaknya..; "jika ingin mencari teman,ujilah dia dgn membuatnya marah,...jika dia tidak tahan dgn kemarahanmu,maka jauhilah dia.."

so kita da ada panduan utk kita pilih kawan..still lg kew nk kawan yg tak elok??huhu...kesimpulan yg aku buat sendiri..kalau kawan itu tidak baik utk kita maka dia akan menjadi musuh kita..senang jeh kan.?? huhu

~ jom fikir dan renung balik jenis2 kawan yg kita ada sekarang.. hehe :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...