umie atiqah razak

Thursday 2 August 2012

khas utk kamu .!

asSalamualaikum . . .^^

terima kasih utk semua anak-anak murid . yg tolong dan bantu ustzh bersabar . hehe . dengan perangai dan kerenah kalian . ustzh pasti akan tersenyum sendirian bila mengenangkan kembali detik-detik bersama kamu semua . :)) ingin saja ustzh kongsi pengalaman-pengalaman ustzh bersama dengan kamu . ingin saja diceritakan kembali masa ustzh dahulu . tapi tak terdaya mengejar waktu yg sangat cepat dan pantas mencantas kita . sudah cuba sedaya upaya utk memotong waktu , tapi waktu diaturkan oleh Allah . kita hanya mampu berusaha .

kutiplah ilmu sebanyak yg kalian mampu . sekarang kalian tidak merasa bahawa ilmu itu penting , tetapi bila da besar nanti , dan kamu semua sudah dewasa , kamu pasti menyesal . sebab itu yg ustzh alami skg . bukan senang nak jadi org pandai dan cerdik . dan bukan senang jugak nk jadi org yg bodoh dan tak tahu apa-apa. dengan ilmu tuh jew yg mampu ubah hidup kita . kamu semua mesti pernah tengok mak ayah menoreh getah , ayah mak balik petang dari pejabat or hospital or klinik . kamu semua tak terdetik kew rasa kesian tengok mereka bersusah payah cari duit . yess .! skg kamu tak rasa . tapi bila suatu hari nanti Allah takdirkan kamu susah seperti mereka , kamu pasti akan mengeluh dan cakap : " ruginya tak belajar betul-betul dulu."

ustzh nk kongsi mcm-mcm dengan kamu semua . tapi maaf sebab ustzh tak de peluang dan ruang utk bersama-sama dengan kamu sepanjang masa . hanya iringan doa yg ustzh mampu lakukan . semoga kalian menjadi pelajar yg berakhlak dan beradab serta berjaya didunia dan akhirat .

utk pelajar tahun 6 , ustzh bukan pelajar yg cerdik pandai . ustzh bukan pelajar yg dapat 5A dlm UPSR . tapi ustzh mampu melangkah jauh . sebab satu rahsia ustzh , guru tuh adalah ibu bapa kedua kita . dan kita perlu hormat pada mereka . tak kira lah mcm mana mereka mengajar , tetaplah hormat pada mereka .

ustzh doakan kalian semua berjaya didunia dan akhirat . harap kalian doakan ustzh jugak .! oke .! :))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...